Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie I – Mali Badacze na miesiąc: kwiecień 2018
Wiosna na wsi – 03.04.18r. – 06.04.18r.
– Poznajemy dorosłe i młode zwierzęta hodowane na wsi.
– Nazywamy domy zwierząt, sposób poruszania się zwierząt, odżywiania.
– Poznajemy znaczenie hodowli zwierząt dla ludzi.
– Doskonalimy umiejętności liczenia w zakresie 4 i więcej
– Rozwijamy mowę poprzez odpowiadanie na pytania dotyczące wierszy i opowiadań.
– Kształtujemy rytmiczne poruszanie się do piosenki.
– Rozpoznajemy głosy zwierząt wiejskich i wykonujemy ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
– Ćwiczymy motorykę małą poprzez wyklejanie, kolorowanie, zwijanie, lepienie.
Ochrona przyrody 09.04 .18r. – 13.04.18r.
– Poznajemy przyrodę w najbliższej okolicy – spacery.
– Rozumiemy potrzebę ochrony przyrody, np. niełamanie gałęzi drzew, niedeptanie trawników, klombów z kwiatami.
– Poznajemy sposoby segregacji odpadów, wyrzucamy śmieci do kosza.
– Wypowiadamy się na temat dbania o środowisko wokół siebie.
– Omawiamy negatywne czynnik, które niekorzystnie wpływają na przyrodę
– Bierzemy aktywny odział w zbiórce baterii.
– Podajemy liczebniki porządkowe (pierwszy, drugi, trzeci, czwarty).
– Określamy położenie przedmiotu względem siebie (za mną, przede mną, obok mnie).
– Wykonujemy w zespole pracę plastyczną.
– Uczestniczymy w zabawie z elementami dramy.
W świecie teatru 16.04 .18r. – 20.04.18r.
– Oglądamy przedstawienia teatralne dla dzieci zorganizowane w przedszkolu.
– Naśladujmy ruchy, gesty, głosy ludzi i zwierząt.
– Przedstawiamy krótkie sceny na określony temat.
– Poznajemy znaczenie słów; widz, widownia, scena, aktor – dzięki temu poszerzamy słownik czynny i bierny.
– Mierzymy odległość swoimi stopami.
– Inscenizujemy wiersz za pomocą pacynek.
– Organizujemy kącik teatralny.
– Ustalamy równoliczność zbiorów metodą łączenia elementów w pary.
– Składamy pocięty na części obrazek.
Muzyka jest wszędzie 23.04 .18r. – 27.04.18r.
– Słuchamy piosenek w wykonaniu nauczyciela.
– Uczymy się prostych piosenek.
– Wyrażamy muzykę ruchem.
– Uczestniczymy w zabawach rytmicznych, ruchowych.
– Reagujemy na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu (szybko, wolno).
– Wyrażamy nastrój słuchanej muzyki za pomocą barw.
– Posługujemy się słowami: tyle samo, o jeden więcej.
– Rozpoznajemy podstawowe instrumenty muzyczne.
– Wykorzystujemy swoje ciało w celu wydobycia dźwięku: kląskanie językiem, tupanie, klaskanie, gwizdanie, stukanie palcami o podłogę.
– Odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu.
NASZE WIERSZE:
„Gąsiątka” H. Behlerowa
Pasą się gąsiątka
pod wierzbą nad rowem,
takie żółte i puchate
jak kotki wierzbowe.
Wrona głową kręci;
– jeszcze nie widziałam,
żeby gąska taka biała
żółte dzieci miała.
„Śmieciu precz” S. Karaszewski
Gdy rano słońce świeci,
wybiegają na dwór dzieci.
Miotły, szczotki idą w ruch,
bo dokoła wielki brud.
Śmieciu precz, brudzie precz!
Ład, porządek dobra rzecz!
Tu papierek od cukierka.
Tam po soku jest butelka.
Ówdzie puszka po napoju.
I pudełko może twoje.
Żyć nie można w bałaganie.
Więc się bierzmy za sprzątanie.
Zmykaj śmieciu do śmietnika.
Bałaganie, brudzie znikaj!
NASZE PIOSENKI
„Dźwięki” D. Zawadzka
1. Bim – bam, biją dzwony,
Tik – tak, zegar tyka.
Stuk – puk dzięcioł stuka.
Taka to muzyka.
Ref. Świat jest pełen dźwięków,
Które grają w ciszy.
Cicho, cicho, cichuteńko,
Zaraz je usłyszysz.
2. Kap, pa, spada rosa.
Plum, plum, deszczyk śpiewa
Fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk,
Skrzypią stare drzewa.
3. Klap, klap, klaszczą dłonie,
Hop, hop, tańczą buty,
Sypią się dokoła
Czarodziejskie nuty.