Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie II – Mali Odkrywcy na miesiąc: czerwiec 2022

 

Muzyka wokół nas
– Poznajemy muzykę, którą tworzy przyroda i otoczenie (słuchamy dźwięków przyrody, poznajemy dźwięki jakie wydają różne przedmioty)
– Rozwijamy zainteresowania muzyką i śpiewaniem solo lub w duetach
– Poznajemy i słuchamy dźwięków, jakie wydają wybrane instrumenty muzyczne, doświadczamy gry na gitarze.
– Uczy się gry na wybranych instrumentach perkusyjnych, oraz grzechotkach.
– Rozwijamy nasze zdolności taneczne
– Rozwijamy słuch muzyczny
– Poznajemy instrumenty występujące w orkiestrze (pianino, flet, skrzypce, trąbka), uczymy się rozróżniać ich dźwięk i wygląd

Lato, lato, co ty na to
– Uczymy się nazywać i określać charakterystyczne cechy każdej pory roku
– Poszerzamy wiadomości nt. pogody i typowych zjawisk atmosferycznych
– Zastanawiamy się co to jest burza i skąd się bierze deszcz?
– Poznajemy zasady bezpiecznego korzystania ze słonecznych kąpieli
– Rozmawiamy o znaczeniu aktywności ruchowej dla zdrowia człowieka
– Rozmawiamy o zdrowym odżywianiu się,
– Rozwijamy zmysł smaku, zachęcamy dzieci do spożywania różnorodnych owoców
– Zachęcamy do zgodnych zabaw zespołowych
– Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo zabawy

Czym podróżujemy?
– Dowiadujemy się czym są i na jakie kategorie można podzielić środki lokomocji
– Określamy kategorię „Pojazdy lądowe”
– Zachęcamy do obserwacji ruchu ulicznego i pojazdów
– Nazywamy pojazdy, klasyfikujemy je według określonej cechy
– Poznajemy i rozróżniamy pojazdy poruszające się w powietrzu
– Poznajemy pojazdy pływające, uczymy się je rozróżniać
– Rozmawiamy o tym co możemy zrobić, aby podróż była bezpieczna
– Rozwijamy swoje umiejętności plastyczne tworząc „Wakacyjną pocztówkę”
– Budujemy garaże – zabawy konstrukcyjne w zespołach, budowanie z klocków plastikowych.

Wakacje
– Uczymy się rozumieć pojęcie ,,wakacje”
– Poznajemy charakterystyczne cechy lata
– Gdzie możemy pojechać na wakacje? – oglądamy albumy przedstawiające piękno przyrody i zabytków
– Poznajemy ciekawe miejsca
– Rozmawiamy o tym jak bezpiecznie spędzić wakacje
– Poznajemy zasady warunkujące bezpieczne zabawy
– Uczymy się pewności siebie, wiary we własne możliwości, poprzez wypowiadanie się na forum grupy.
– Zachęcamy dzieci do rozwijania własnych zainteresowań
– Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo podczas wycinania nożyczkami
– Uczymy się rozpoznawania smaków (słodki, kwaśny, słodki) i nazywania ich.

Podczas całego miesiąca:
– Zachęcamy dzieci do wypowiadania się na podany temat
– Uczymy poprawnego formułowania wypowiedzi
– Wzbogacamy słownictwo dzieci o wyrazy i wyrażenia związane z tematem wakacji
– Kształtujemy cierpliwość w oczekiwaniu na swoją kolej wypowiedzi
– Kształtujemy umiejętność skupiania uwagi na słuchanym opowiadaniu i opowiadania o nim
– Kształtujemy umiejętności używania swojego głosu z różnym natężeniem i do różnych celów
– Utrwalamy znajomości figur geometrycznych
– Kształtujemy umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów według określonej cechy
– Zachęcamy do samodzielnego dokonywania wyboru zabawy, działania i rozwijania własnych zainteresowań
– Zachęcamy do uzasadniania swojego wyboru
– Kształtujemy umiejętności współpracy w grupie
– Zachęcamy do używania zwrotów grzecznościowych
– Doskonalimy procesy poznawcze: uwagi i spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej
– Rozwijamy motorykę małą i sprawności manualne
– Rozwijamy logiczne myślenie podczas rozwiązywania zagadek