Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie II – Mali Odkrywcy na miesiąc: marzec 2019

 

Wiosna na parapecie 04. 03. – 08. 03. 2019r.
– Oglądamy czasopisma o tematyce ogrodniczej i rozbudzamy zainteresowania przyrodnicze.
– Porównujemy wygląd cebulek kwiatowych, odnajdujemy różnice i podobieństwa
– Poszerzymy wiedzę na temat roślin doniczkowych hodowanych w domu i na balkonie
– Omówimy wygląd zewnętrzny roślin i zapoznamy się z nazwą każdej z jej części, oraz dowiemy się do czego służy: liść, łodyga, korzeń.
– Założymy hodowlę roślin w kąciku przyrody. Będziemy ją systematycznie obserwować oraz wyciągać wnioski na podstawie jej wyników.

Wiosenne porządki 11. 03. – 15. 03. 2019r.
– Będziemy rozpoznawali oraz nazywali sprzęty służące do robienia porządków.
– Dowiemy się, jakie niebezpieczeństwa wynikają z użytkowania sprzętów elektrycznych.
– Będziemy dbali o higienę, dokładne myce rąk i ich wycieranie.
– Wdrożymy się w dalszym stopniu do kontrolowania swojego schludnego wyglądu – podciągnięte spodnie, rajstopy, zapięta bluzka, itp.;
– Będziemy samodzielnie nakładać i zdejmować wierzchnie ubrania.

Czekamy na wiosnę 18. 03. – 22. 03. 2019r.
– Rozwiniemy zainteresowania związane ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku.
– Utrwalimy nazw pór roku.
– Poznamy znaczenie przysłowia i symboli marcowych
– Poznamy różne rodzaje kalendarzy i ich przydatności w codziennym życiu.
– Nauczymy się rozpoznawać i nazywać pierwsze oznaki wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Zwierzęta na wsi 25. 03. – 29. 03. 2019r.
– Będziemy rozpoznawali i nazywali zwierzęta gospodarskie.
– Dowiemy się o ich znaczeniu i roli jaką odgrywają dla człowieka.
– Poszerzymy wiedzę na temat pracy rolnika, działania maszyn gospodarskich.
– Będziemy rozpoznawać i degustować różne produkty pochodzenia zwierzęcego.

W ciągu całego miesiąca:
– Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
– Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku – wiosenne kwiaty, przyloty ptaków.
– Kształtowanie myślenia przyczynowo – skutkowego podczas obserwacji wprowadzanych zmian, porządkowania zdarzeń w historyjce obrazkowej.
– Kształtowanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji wprowadzanych zmian.
– Kształtowanie umiejętności oceniania odwracalności wprowadzanych zmian na podstawie obserwacji.
– Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
– Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów – stałe poszerzanie zakresu liczenia.
– Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej sylabowej.
– Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym – dźwięki.
– Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
– Kształtowanie umiejętności słuchania muzyki w skupieniu – wyrażanie nastroju i charakteru muzyki w pracach plastycznych, improwizacjach ruchowych.
– Doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.