Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie II – Mali Odkrywcy na miesiąc: marzec 2020

 

Zwierzęta z dżungli i sawanny – 2.03.-6.03.2020r.
Poznamy wybrane gatunki zwierząt egzotycznych.
Poszerzymy wiedz na temat ogrodu zoologicznego.
Będziemy układać historyjki obrazkowe (4 obrazki) według kolejności zdarzeń, rozwiązywać proste zagadki.
Wypowiadać się na temat wysłuchanych utworów literackich, odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Rozwijać pamięć poprzez słuchanie i odtwarzanie krótkich wierszyków. Uczestniczyć w zabawach z elementem naśladownictwa, w ćwiczeniach gimnastycznych.

Wiosna na parapecie – 9.03.-13.03.2020r.
Oglądamy czasopisma o tematyce ogrodniczej i rozbudzamy zainteresowania przyrodnicze.
Porównujemy wygląd cebulek kwiatowych, odnajdujemy różnice i podobieństwa. Poszerzymy wiedzę na temat roślin doniczkowych hodowanych w domu i na balkonie
Omówimy wygląd zewnętrzny roślin i zapoznamy się z nazwą każdej z jej części, oraz dowiemy się do czego służy: liść, łodyga, korzeń.
Założymy hodowlę roślin w kąciku przyrody. Będziemy ją systematycznie obserwować oraz wyciągać wnioski na podstawie jej wyników.

Moje Miasto bez elektrośmieci – 16.03.–20.03.2020r.
Poznamy zasady segregowania odpadów do odpowiednich pojemników i zmniejszania ich objętości. Poznamy sposoby na ograniczanie zużycia baterii, postępowania ze zużytą baterią, dowiemy się o szkodliwości elektrośmieci. Dowiemy się, że porzucone elektrośmieci stanowią zagrożenie dla środowiska poznamy PUNKTY ZBIERANIA elektrośmieci – dowiemy się co powstaje z elektrośmieci w drodze recyklingu.
Rozumiemy potrzebę wybierania opakowań i toreb ekologicznych.

Idzie do nas Pani Wiosna – kolorowa i radosna! – 23.03.–3.04.2020r.
Weźmiemy udział w zabawie integracyjnej z Marzanną w roli głównej – żegnamy zimę, witamy wiosnę. Poznamy cechy przyrody charakterystyczne dla wiosny.
Nauczymy się rozpoznawać i nazywać pierwsze oznaki wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Utrwalimy nazwy pór roku.Będziemy doskonalić umiejętności matematyczne w zakresie przeliczania i klasyfikowania, umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego. Będziemy rozwijać twórczą ekspresje ruchową, muzyczną i plastyczną.

W ciągu całego miesiąca:
Dbamy o higienę, dokładne myce rąk i ich wycieranie.
Wdrażamy sie do właściwego ubierania podczas wczesnej wiosny, do kontrolowania swojego schludnego wyglądu – podciągnięte spodnie, rajstopy, zapięta bluzka, itp.;
Będziemy samodzielnie nakładać i zdejmować wierzchnie ubrania.
Wdrażamy się do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Wdrażamy się do właściwego zachowania się podczas spacerów -przestrzeganie reguł ustalonych z nauczycielką.
Doskonalimy umiejętności nakrywania do stołu oraz kulturalnego zachowywania się podczas posiłków.