Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: czerwiec 2022

 

KALENDARIUM
Ogrodowy Dzień Dziecka
Warsztaty ceramiczne cd.
Uroczyste zakończenie roku szkolnego

Poznajemy zwierzęta egzotyczne. 06.06.2022 – 10.06.2022
– Co to jest sawanna? Jakie zwierzęta tam żyją?
– Co to jest step? Jakie zwierzęta mieszkają na stepie?
– Jak różne i niezwykłe mogą być rośliny?
– Jak zbudowane są drzewa? Jaką budowę ma kwiat?
– Jakie zwierzęta zamieszkują zoo?
– Jakie zasady bezpieczeństwa należy zachować w zoo?
– Jak wyglądają litery Ż, ż?
– Wprowadzenie liter Ż,ż jako znaków graficznych dla spółgłosek „ż” wyodrębnionych w nagłosie wyrazów: Żaneta, żyrafa.
Rodziców zachęcamy aby:
– wspólnie z dziećmi rozmawiali o zwierzętach egzotycznych
– opowiadali lub czytali dzieciom ciekawostki o życiu zwierząt egzotycznych
– w miarę możliwości zabrali dzieci na wycieczkę do zoo
– utrwalali poznane dotychczas litery i cyfry, odczytywali ich zapis

Na co czeka Pani Lato? 16.06.2022 – 17.06.2022
– Jakie są oznaki lata?
– Co można robić latem? Jakie są letnie aktywności?
– Co powinno znaleźć się w plecaku, turysty?
Rodziców zachęcamy aby:
– w dalszym ciągu czuwali nad samodzielnością dziecka
– wspólnie z dzieckiem aktywnie spędzali czas na powietrzu
– wspólnie z dzieckiem odczytywali sylaby i wyrazy ze znanych już liter.

Za co kochamy wakacje? 20.06.2022 – 30.06.2022
– W jakich miejscach można wypoczywać w Polsce?
– Co warto w Polsce zwiedzić?
– Jak zachować bezpieczeństwo na wakacjach?
– Jakie kraje można odwiedzić?
– Jak przygotować przedszkolną salę do wakacji?
Rodziców zachęcamy aby:
– w dalszym ciągu czuwali nad samodzielnością dziecka
– rozmawiali na temat zachowań w miejscach publicznych
– rozmawiali z dziećmi na temat wakacyjnych planów
– wspólnie z dzieckiem odczytywali sylaby i wyrazy ze znanych już liter

Doskonalimy:
– Samodzielność w toalecie
– Samodzielność przy posiłkach (właściwe trzymanie łyżki, posługiwanie się widelcem)
– Samodzielność przy ubieraniu i rozbieraniu się (zaciąganie suwaków, zapinanie guzików, próby sznurowania butów)
– Przeliczanie na miarę możliwości
– Liczenie: wyrazów w zdaniu, sylab w wyrazie, głosek w wyrazie
– Syntezę i analizę słuchową (sylabową i głoskową) wyrazów
– Umiejętność odczytywania prostych wyrazów i zdań na miarę możliwości dzieci
– Sprawność manualną (wycinanie, wydzieranie, manipulowanie różnorodnym materiałem w tym przyrodniczym, rysowanie po śladzie, kolorowanie, malowanie, lepienie)
– Czytanie globalne w związku z realizowaną tematyką; dobieranie wizytówek do ilustracji
– Rysowanie wzorów w powietrzu, po śladzie, na tackach z kaszą

DOSKONALIMY UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE KSZTAŁTOWANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:
– Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi na miarę możliwości
– Dodawanie i odejmowanie na miarę możliwości z użyciem liczmanów
– Rozwiązywanie prostych zadań matematycznych w oparciu o liczmany
– Tworzenie zbiorów według określonej cechy, określanie liczebności zbioru cyfrą (0 -10)
– Porównywanie liczebności zbiorów z użyciem wyrażeń „tyle samo”, „więcej/mniej”
– Różnicowanie lewej i prawej strony ciała; rozumienie symetrii ciała
– Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich (kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt)