Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: listopad 2018

 

6.11.2018 (wtorek) – idziemy na cmentarz zapalić światełka pamięci bohaterom-prosimy aby dziecko w tym dniu przyniosło mały znicz lub wkład do znicza.
8.11.2018 (czwartek) godz.16 – zapraszamy Rodziców na akademię z okazji święta 100-lecia Niepodległości Polski-prosimy aby dzieci przyniosły podpisany strój galowy. W rodzinie śpiewamy wspólnie piosenki”: „Ułani” i „Piechota”.
9.11.2018 (piątek) – bicie rekordu w śpiewaniu hymnu Polski, Dzień Mody Biało-Czerwonej–prosimy aby w tym dniu dzieci przyszły ubrane w stroje z el. barw narodowych. Nie kupujmy nowych ubrań lecz przejrzyjmy garderobę dziecka. Po śniadaniu spotkanie z policyjnym borsukiem
22 11.2018 (czwartek) – godz.16- zapraszamy na zajęcia otwarte i zebranie grupowe

Polska – moja ojczyzna
1. Nasza miejscowość, nasz region
– poznajemy naszą miejscowość, historię naszego miasta, ważniejsze miejsca i budowle Pruszkowa
– uczymy się własnego adresu zamieszkania i adresu przedszkola, dowiemy się komu i w jakich sytuacjach możemy go podawać
– projektujemy plac zabaw dla dzieci w naszym mieście

2. Jesteśmy Polakami
– podajemy nazwę naszego kraju, poznajemy symbole narodowe: flagę, godło, hymn Polski
– poznajemy poprzez literaturę pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herb i ważniejsze miejsca Warszawy
– nazywamy i wskazujemy na mapie największe rzeki Polski – Wisłę i Odrę, morze Bałtyckie góry Tatry oraz największe Polskie miasta
– uczestniczymy w pokazie mody biało – czerwonej oraz w uroczystej akademii z okazji 100 – lecia Niepodległości Polski
– wykonujemy symbole narodowe dowolnie wybranymi technikami plastycznymi

Jesienna szaruga
– obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne, np. padający deszcz, mgły, obniżającą się temperaturę, skracającą się długości dnia
– utrwalamy znajomość dni tygodnia
– zaznaczamy za pomocą znaczków pogodę w kalendarzu
– zastanawiamy się jaką rolę pełni woda w życiu ludzi i zwierząt
2. Jesienna pogoda
– wcielamy się w prezentera pogody (określamy pogodę biorąc pod uwagę temperaturę, zachmurzenie, opady, siłę wiatru)

Przygotowania zwierząt do zimy
1. Poznajemy przyrodę
– dowiadujemy się na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, niedźwiedzia) jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (gromadzą zapasy, zasypiają) jakie ptaki odlatują do ciepłych krajów, zwracamy uwagę na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór
– uczestniczymy w dydaktycznych zabawach badawczych wyjaśniających wybrane zjawiska fizyczne (np. przemiany fazowe ciał, tonięcie i pływanie ciał)
2. Chronimy środowisko
– poznajemy zagrożenia dla środowiska przyrodniczego wynikające z niszczycielskiej działalności ludzi, np.: zatruwanie wód, powietrza, gleby, wycinanie lasów, palenie śmieci, wyrzucania odpadów w niedozwolonych miejscach
– wdrażamy się do segregowania śmieci, nieniszczenia roślin, np. niełamania gałęzi drzew, krzewów, sprzątania przedszkolnego placu zabaw, poznajemy współzależność człowieka i przyrody

Nasza piosenka
W LISTOPADZIE
1. Wiatr na skrzypcach gra jesieni, ściele z liści piękny dywan,
deszcz szyby cicho dzwoni, mgła bielutka las pokrywa.
Ref. W listopadzie, w listopadzie,
choć zebrałeś liście z drzewa,
jeszcze wróbel, kos i gawron,
z nami śpiewa.
2. Pociemniało niebo rankiem, wicher przygnał ciemną chmurę,

wszędzie błoto i kałuże, nie chce z budy wyjrzeć Burek
Ref. W listopadzie, w listopadzie,…itd.

Nasz wiersz
ROZMOWA WIEWIÓREK
Wiewiórki młode dwie
na sośnie się spotkały:
– Jak pani spędza dnie?
Co robi przez dzień cały?

– Ja skaczę cały dzień,
ciesząc się ciepłym słonkiem,
lub śpię zaszyta w cień,
nakrywszy się ogonkiem.

– A proszę pani ja, gromadzę wciąż zapasy.
Na czas gdy zima zła,
pokryje śniegiem lasy.