Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: luty 2021

 

Baśnie, bajki, bajeczki
– Rozmawiamy na temat różnych rodzajów książek oraz ich znaczenia w życiu człowieka
– Odróżniamy dobro od zła i dokonujemy oceny postępowania bohaterów literackich
– Kalkujemy i kolorujemy, wykonujemy kukiełki postaci pochodzących z różnych baśni i bajek
– Organizujemy mini przedstawienia teatralne, scenki dramowe
– Wzbogacamy wiedzę na temat teatru; utrwalamy zasady zachowania obowiązujące podczas wizyty w teatrze i oglądania przedstawienia teatralnego
– Odgadujemy tytuły bajek na podstawie obrazków, fragmentów wysłuchanych utworów, słownego opisu bohaterów
– Omawiamy ilustracje, rozwiązujemy zagadki słowne, układamy historyjki obrazkowe wg. kolejności zdarzeń, słuchamy bajek z płyty CD
– Rozwijamy spostrzegawczość wzrokową i orientację przestrzenną

Muzyka wokół nas
– Wzbogacamy wiadomości na temat instrumentów muzycznych i muzyków
– Organizujemy kącik muzyczny w naszej sali zajęć
– Poznajemy urządzenia służące do rejestrowania i odtwarzania muzyki
– Muzykujemy na wybranych instrumentach perkusyjnych; rozwijamy poczucie rytmu, słuchu muzycznego i inwencję twórczą
– Rozróżniamy odgłosy przyrody i odgłosy wynikające z działalności człowieka
– Porównujemy dźwięki wydawane przez poszczególne instrumenty
– Rozwiązujemy zagadki muzyczne – przeliczamy ilość dźwięków
– Wykonujemy instrumenty perkusyjne, gramy i śpiewamy piosenki

Nie jesteśmy sami w kosmosie
– Poznajemy obiekty i zjawiska występujące w kosmosie, wygląd i nazwy planet Układu Słonecznego
– Określamy pozycję Słońca przed zabawą w ogrodzie przedszkolnym i po jej zakończeniu. Dowiadujemy się, czym jest to spowodowane
– Rysujemy rakietę według wzoru, bawimy się w kosmiczne podróże – rozwijamy wyobraźnię przestrzenną oraz umiejętność współpracy w zespole
– Poznajemy postać wielkiego polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika; poszerzamy wiedzę na temat Słońca i Księżyca oraz przyrządów służących do obserwowania kosmosu; formułujemy dłuższe wypowiedzi, poprawne pod względem gramatycznym
– Doskonalimy umiejętność oceny ilościowej (dużo – mało, więcej – mniej, tyle samo) – globalnie i przez przeliczanie
– Prowadzimy obserwacje z wykorzystaniem własnoręcznie wykonanej lunety

Projekt Pieniądze
– Poznajemy i porównujemy polskie pieniądze: wygląd, przeznaczenie, wartość
– Bawimy się w „Sklep” – kupujemy i sprzedajemy posługując się „zabawkowymi” pieniędzmi samodzielnie działając, badając rzeczywistość, wnioskując
– Dowiadujemy się o innych „bezgotówkowych” – bez pieniędzy formach płatności (karta płatnicza, smartfon, smartwatch)
– Odnajdujemy w książeczkach, gazetach i czasopismach obrazki przedstawiające ludzi zarabiających pieniądze
– Wykonujemy album Praca zarobkowa człowieka
– Poszukujemy odpowiedzi na pytanie: Co by było, gdyby ludzie nie pracowali?
– Projektujemy banknoty według własnego pomysłu
– Rozmawiamy o potrzebie oszczędzania oraz racjonalnego wydawania pieniędzy – planowania wydatków: Co trzeba kupować? Uzasadnimy swoje wybory