Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie IV – Eksperci na miesiąc: marzec 2019
Oznaki wiosny 04-08.03.2019r.
– Obserwujemy przyrodę, staramy się odszukać oznaki nadchodzącej wiosny
– rozmawiamy o wiosennych zmianach przyrody- powracających ptakach, pierwszych wiosennych kwiatach, pączkach na drzewach, baziach.
– utrwalamy znajomość dni tygodnia
– przypominamy sobie, jak ważne jest ubieranie się zgodnie z warunkami atmosferycznymi
– wyjaśniamy sobie znaczenie powiedzenia „w marcu, jak w garncu”.
– poznajemy literę g, G. Uczymy się wysłuchiwać głoskę g na początku i w środku podawanych wyrazów.
– podejmujemy próby czytania wyrazów z poznanych liter.
Wszystko rośnie 11-15.03.2019r.
– Rozmawiamy na temat tego, co rośnie wiosną.
– Poznajemy wiele wiosennych kwiatów
– dowiadujemy się, że niektóre kwiaty wyrastają z cebulek
– Omawiamy wygląd kwiaciarni oraz zajęcia pracujących tam osób
– zastanawiamy się, co jest potrzebne do życia roślinom.
– Samodzielnie zakładamy kącik przyrody.
– poznajemy literę c, C. Uczymy się wysłuchiwać głoskę c na początku i w środku podawanych wyrazów.
– podejmujemy próby czytania wyrazów z poznanych liter.
Pracowita wiosna 18-22.03.2019r.
– rozmawiamy na temat wiosennych porządków
– poznajemy przedmioty, dzięki którym możemy posprzątać w domu, a także te, które pomogą w pracach porządkowych w ogrodzie
– dowiadujemy się, jak wyglądają popularne wiosenny ptaki: bocian, jaskółka, kukułka, skowronek.
– podczas spacerów obserwujemy zachowanie ptaków, wypatrujemy gniazd wśród gałęzi drzew.
Na wsi 25-29.03.2019r.
– Rozmawiamy na temat zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim.
– Uczymy się nazywać zwierzęta mieszkające na wsi oraz ich młode.
– Uczymy się nazywać pomieszczenia, w których mieszkają zwierzęta.
– Odkrywamy zwyczaje i ulubione pokarmy zwierząt gospodarskich.
– Dowiadujemy się, które zwierzęta wykluwają się z jajek.
– Poznajemy budowę jajka. Rozmawiamy na temat nabiału oraz jego przetworów- serów, jogurtów, kefirów.
– Poznajemy liczbę 8. Przeliczamy elementy, dokładamy i zabieramy elementy ze zbioru, tak, aby została podana liczba.
– Poznajemy literę j, J. Uczymy się wysłuchiwać głoskę j na początku i w środku podanych wyrazów.
– Próbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter.