Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie I – Mali Badacze na miesiąc: wrzesień 2019


Będziemy przedszkolakami:
– Poznajemy przedszkole, salę zabaw, oraz inne miejsca, takie jak: łazienka, szatnia oraz plac zabaw.

– Poznajemy imiona i nazwiska dzieci z grupy.
– Wyrabiamy umiejętność radzenia sobie z emocjami podczas rozstania z rodzicami.
– Poznajemy stałe kąciki zainteresowań znajdujące się w sali.

– Kształtujemy umiejętność wspólnej zabawy (korzystania ze wspólnych zabawek , kącików zainteresowań), umiejętnego dzielenia się przestrzenią do zabawy oraz zabawką.
– Uczymy się samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych
    • ściągania ubrań, butów, umieszczania ich w wyznaczonym miejscu w szatni
    • zakładania ubrań, butów
    • korzystania z toalety
    • przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.

– Kształtujemy umiejętność informowania opiekunów o własnych potrzebach i problemach.
– Poznamy kodeks zachowania ilustrowany obrazkami (kulturalne jedzenie, toaleta, wspólna zabawa).
– Będziemy nazywać przedmioty i ich kolory (zabawki, ubrania, pojazdy, naczynia itp.).
– Będziemy uczyć się odpowiadać na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
– Będziemy porównywać przedmioty; klasyfikować je ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np. klocki do klocków, kredki do kredek).
– Będziemy słuchać piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próbować zapamiętać tekst i melodię
    • uczestniczyć w zabawach muzyczno-ruchowych:
    – ze śpiewem
    – rytmicznych
    – ilustracyjnych.
    • uczestniczyć w zabawach z elementem naśladownictwa.

Nasze piosenki:
Zabawa przy piosence Paluszek.
Tu paluszek, tam paluszek,
kolorowy mam fartuszek.
Tu jest rączka, a tu druga,
a tu oczko do mnie mruga.

Zabawa przy piosence Krasnoludki
I. My jesteśmy krasnoludki, hopsasa, hopsasa! Pod grzybkami nasze budki, hopsasa, hopsasa!
II. Jemy mrówki, żabie łapki. Oj, tak, tak! Oj, tak, tak! A na głowach krasne czapki. To nasz znak! To nasz znak!
III. Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy: Trututu! Trututu! Gdy ktoś senny, to uśpimy. Lulu, lulu, lulu.
IV. Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka. Oj, oj, oj! Oj, oj, oj! To zapłacze niezabudka. Oj, oj, oj! Oj, oj, oj!