Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: kwiecień 2022

 

Jak dać przedmiotom drugie życie? 04.04.2022 – 07.04.2022
– Co to jest recykling? Jakie znaczenie ma dla społeczeństwa?
– Jak ponownie wykorzystać materiały papierowe?
– Jak ponownie wykorzystać materiały plastikowe?
– Jak ponownie wykorzystać materiały metalowe?
– Jak ponownie wykorzystać materiały szklane?
– Jak zrobić zabawkę lub gadżet na świąteczny kiermasz z recyklingu?

Rodziców zachęcamy aby:
– wspólnie z dziećmi rozmawiali o potrzebie recyklingu
– opowiadali dzieciom o sposobach wykorzystania surowców wtórnych
– utrwalali poznane dotychczas litery i cyfry, odczytywali ich zapis

Jakie wzory i kolory lubią pisanki? 11.04.2022 – 14.04.2022
– Jakie są zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi?
– Co powinno znaleźć się w koszyku wielkanocnym?
– Jak ułożyć życzenia wielkanocne?
– Jakie są zasady savoir – vivre’u?
– Jakie przygody wielkanocne miał żbik?
– Jak wyglądają litery Ł, ł? – Wprowadzenie liter Ł, ł jako znaków graficznych dla spółgłosek „ł” wyodrębnionych w nagłosie wyrazów: Łucja, łata.

Rodziców zachęcamy aby:
– w dalszym ciągu czuwali nad samodzielnością dziecka
– kultywowali wielkanocne tradycje
– zachęcali do słuchania opowieści o polskich zwyczajach wielkanocnych
– w miarę możliwości wspólnie z dzieckiem uczestniczyli w kiermaszu wielkanocnym
– wspólnie z dzieckiem szukali w otoczeniu: liter Ł, ł
– wspólnie z dzieckiem odczytywali sylaby i wyrazy ze znanych już liter.

Jak być eko? 16.04.2022 – 22.04.2022
– Jakie działania mogą podejmować dzieci, aby żyć ekologicznie?
– Jak należy segregować odpady?
– Jak wykorzystać odpady?
– Co to jest ekologia? Kto to jest ekolog?
– Co zrobić ze starymi zabawkami?
– Jak wyglądają litery: Z, z? – Wprowadzenie liter: Z, z jako znaków graficznych dla spółgłosek „z” wyodrębnionych w nagłosie wyrazów: Zenek, zegar .

Rodziców zachęcamy aby:
– w dalszym ciągu czuwali nad samodzielnością dziecka
– rozmawiali na temat proekologicznych zachowań w miejscach publicznych
– podejmowali wraz z dzieckiem działania proekologiczne w domu (segregowanie odpadów, używanie opakowań wielokrotnego użytku)
– wspólnie z dzieckiem szukali w otoczeniu liter: Z, z
– wspólnie z dzieckiem odczytywali sylaby i wyrazy ze znanych już liter.

Kto wymyślił naszą flagę? 25.04.2022 – 29.04.2022
– Jakie są polskie symbole narodowe?
– Gdzie i kiedy spotykamy symbole narodowe?
– O czym opowiadają wybrane polskie legendy?
– O czym mówi hymn Polski i jak go śpiewamy?
– Jak się nazywa stolica Polski?
– Kto to jest patriota?
– Jak wyglądają litery Ż, ż? – Wprowadzenie liter Ż, ż jako znaków graficznych dla spółgłosek „ż” wyodrębnionych w nagłosie wyrazów: Żaneta, żbik.

Rodziców zachęcamy aby:
– W dalszym ciągu czuwali nad samodzielnością dziecka
– W miarę możliwości czytali dzieciom polskie legendy lub oglądali je
– Rozmawiali o byciu patriotą
– W miarę możliwości wybrali się z dziećmi na spacer po Warszawie
– Wspólnie z dzieckiem szukali w otoczeniu liter: Ż, ż
– Wspólnie z dzieckiem odczytywali sylaby i wyrazy, które można utworzyć z poznanych liter.

Doskonalimy:
– Samodzielność w toalecie
– Samodzielność przy posiłkach (właściwe trzymanie łyżki, posługiwanie się widelcem)
– Samodzielność przy ubieraniu i rozbieraniu się (zaciąganie suwaków, zapinanie guzików, próby sznurowania butów)
– Przeliczanie na miarę możliwości
– Liczenie: wyrazów w zdaniu, sylab w wyrazie, głosek w wyrazie
– Syntezę i analizę słuchową (sylabową i głoskową) wyrazów
– Sprawność manualną (wycinanie, wydzieranie, manipulowanie różnorodnym materiałem w tym przyrodniczym, rysowanie po śladzie, kolorowanie, malowanie, lepienie)
– Czytanie globalne w związku z realizowaną tematyką; dobieranie wizytówek do ilustracji
– Rysowanie wzorów w powietrzu, po śladzie, na tackach z kaszą

DOSKONALIMY UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE KSZTAŁTOWANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:
– Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi na miarę możliwości
– Dodawanie i odejmowanie na miarę możliwości z użyciem liczmanów
– Tworzenie zbiorów według określonej cechy, określanie liczebności zbioru cyfrą (0 -10)
– Porównywanie liczebności zbiorów z użyciem wyrażeń „tyle samo”, „więcej/mniej”
– Różnicowanie lewej i prawej strony ciała; rozumienie symetrii ciała
– Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich (kwadrat, koło, trójkąt, prostokąt)