Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie I – Mali Badacze na miesiąc: grudzień 2021
Prąd elektryczny
Rozmawiamy o Świętym Mikołaju:
– kształtujemy postawę pielęgnowania tradycji oraz zwyczajów rodzinnych, związanych ze świętami,
– kształtujemy postawę radości z przyjmowania prezentów oraz obdarowywania nimi innych.
Rozmawiamy o prądzie elektrycznym:
– uczymy się zasad bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych,
– rozmawiamy o konieczności przestrzegania zakazu korzystania przez dzieci z urządzeń elektrycznych, podłączonych do sieci oraz włączania i wyłączania z sieci.
– rozmawiamy o zasadach bezpieczeństwa podczas zabawy zabawką na baterie elektryczne,
– Rozmawiamy z dziećmi na temat recyklingu elektrośmieci.
Wspólna zabawa i nauka:
– Uczymy się przestrzegania umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie,
– zachęcanie do słuchania utworów literatury dziecięcej,
– Poznajemy figury geometryczne.
Zima tuż tuż
– wspólnie omawiamy charakterystyczne cechy zimy.
– rozmawiamy o zjawiskach pogodowych zimą.
– rozmawiamy na temat właściwego ubioru w czasie mroźnej pogody, zachęcamy do właściwego doboru ubrań na zimowy spacer.
– uczymy się bawić w sposób nie wywołujący hałasu.
– uczymy się szanować praw innych w zabawie.
– wiczymy spostrzegawczość, poprzez odnajdywanie takich samych przedmiotów.
– Uczymy się prawidłowo wykonywać ćwiczenia oddechowe.
– ćwiczymy pamięć poprzez naukę krótkich wierszyków oraz piosenek
– poznajemy nowe techniki plastyczne- stemplowanie i malowanie farbami plakatowymi.
Świeta tuż tuż
– uczymy się rozpoznawać drzewa iglaste takie jak świerk i jodła.
– wykonujemy kartkę świąteczną, nabywamy umiejętności układania kompozycji płaskiej na ograniczonej płaszczyźnie.
– rozmawiamy o tradycjach świątecznych, wdrażamy do pielęgnowania tradycji i zwyczajów w rodzinie.
– wspólnie ubieramy choinkę,
– uczymy się składać życzenia świąteczne.
– poznajemy twórczość J.Ch. Andersena, uczymy się uważnego słuchania utworu literackiego.
– rozwijamy procesy analizy i syntezy wzrokowej, układanie puzzli.
– wdrażamy do prawidłowego stosowania pojęć określających położenie przedmiotu w przestrzeni: wyżej, niżej.
– wzbudzamy zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów.
Witamy Nowy Rok
– poznajemy różne pory roku, uczymy się je wymieniać.
– poznajemy cykliczność pory dnia i nocy, dostrzegamy upływ czasu.
– zachęcamy do wzmacniania odporności poprzez częste spacery.
– podziwiamy piękno zimowej przyrody.
– poznajemy instrumenty perkusyjne: trójkąt i janczary.
– uczymy się składać życzenia noworoczne.
– ćwiczymy zgodna zabawę i odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce.
– kształtujemy poczucie rytmu poprzez taniec i zabawy muzyczne.
– rozwijamy wyobraźnię plastyczną.