Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie I – Mali Badacze na miesiąc: marzec 2018

 

Były sobie dinozaury (05.03.2018 – 09.03.2018)
– Zapoznajemy się z prehistorycznymi zwierzętami, ich nazwami i sposobem życia.
– Poznajemy przyczyny wymarcia dinozaurów.
– Wzbogacamy słownik czynny, rozwijamy mowę poprzez wypowiedzi na określony temat.
– Rozwijamy umiejętność liczenie do czterech i więcej.
– Rozwijamy sprawność manualną poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami.
– Ćwiczymy prawidłowy chwyt kredki lub innego narzędzia pisarskiego.
– Kształtujemy potrzebę dbania o zęby: myjemy zęby po śniadaniu.

U fryzjera (12.03.2018 – 16.03.2018)
– Idziemy na wycieczkę do pobliskiego zakładu fryzjerskiego.
– Poznajemy pracę fryzjera. Nazywamy narzędzia i przybory fryzjerskie.
– Organizujemy kącik fryzjerski – grupujemy przedmioty według rodzaju.
– Rozwijamy pamięć, spostrzegawczość wzrokową i logiczne myślenie.
– Uczymy się uważnego słuchania wierszy i opowiadań związanych z tematem fryzjerstwa.
– Doskonalimy sprawność manualną – rysujemy krótkie i długie linie proste.
– Rozwijamy wyobraźnię i pomysłowość – nazywamy wymyślone przez siebie fryzury.

Wiosna tuż – tuż (19.03.2018 – 23.03.2018)
– Zapoznajemy się ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
– Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie poprzedzające nadejście wiosny: topnienie śniegu, zakwitanie pierwszych kwiatów i nazywanie ich (pierwiosnki, przebiśniegi, krokusy, żonkile).
– Poznajemy pojęcia: „przedwiośnie”, „zwiastuny wiosny” oraz „w marcu jak w garncu”– poszerzamy słownik czynny o nowe wyrazy.
– Rozpoznajemy i nazywamy odgłosy związane z wiosną (wiatr, ulewa, pierwsze burze)
– Organizujemy wiosenny kącik przyrody w naszej sali.
– Bierzemy udział w zabawie integracyjnej z Marzanną w roli głównej – żegnamy zimę, witamy wiosnę.

Zbliżają się święta wielkanocne (26.03.2018 – 30.03.2018)
– Poznajemy tradycje związane ze Świętami Wielkiej Nocy: ozdabianie pisanek, święcenie pokarmów.
– Siejemy rzeżuchę i owies do kącika przyrody.
– Rozwijamy i doskonalimy umiejętność liczenia do 4 i więcej.
– Rozwijamy sprawność manualną i wyobraźnię plastycznej podczas wykonywania prac i ozdób wielkanocnych.

Nasze wiersze:

„Czary u fryzjera” (Marta Olechowska)
Fryzjer to jest taki magik,
co czaruje nożyczkami.
Włosy długie będą krótkie,
gdy je fryzjer – ciach, ciach, utnie.

A z brunetki – jedna chwilka,
zaraz zrobi się blondynka.
Z włosów prostych chcesz mieć fale?
On poradzi doskonale!

Gdy suszarkę włączy – szuuu,
już jest inny wygląd twój.
grzebień, szczotka, spinek parę
i gotowe są te czary.

„Cukrowy baranek” (Ewa Szelburg – Zarembina)
Cukrowy baranek
ma złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.

A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
święte „Alleluja”.