Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie I – Mali Badacze na miesiąc: październik 2018


Jesień w sadzie:
Poznajemy przyrodę
– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.

Kolorowe warzywa:
− rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

Nasze rodziny:
Podawanie informacji na temat swojej rodziny
− podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata
− nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
− pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych
− dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń w życiu rodziny.

Domowi ulubieńcy:
− poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer
− naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich głosów.

Doskonalimy:
− rozwijanie mowy
− rozwijanie umiejętności liczenia
− porównywanie liczebności zbiorów
− rozwijanie umiejętności wokalnych
− rozwijanie sprawności manualnych
− rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji
− umuzykalnienie dzieci

 

Zabawa w sadzie
I. Do sadu, do sadu,
tam owoców wiele.
Jest już mała Zosia
i jej przyjaciele.

II. Owoce, owoce
do kosza zbierają.
Wiedzą, że owoce
witaminy mają.

III. A potem, a potem
wielka uczta będzie.
Ze smakiem owoce
każdy zjadać będzie.

Piosenka przedszkolaka
I. Podaj mi, mamusiu, rękę,
do przedszkola czas już, czas.
Chcesz? Zaśpiewam ci piosenkę,
którą umie każdy z nas.

Ref.: Śpiewa ptak:
la, la, la,
to wesoły znak!
My dla mamy
zaśpiewamy:
la, la, la! O tak!

II. Płot i brama, dwie topole,
drogę tę na pamięć znam!
Popatrz, mamo, już przedszkole,
pozwól, dalej pójdę sam.

Ref.: Śpiewa ptak…

III. A gdy mama przyjdzie z pracy
i do domu wracać czas,
znów śpiewają przedszkolaki,
zna piosenkę każdy z nas.

Ref.: Śpiewa ptak…

Kotek Puszek
I.Kotek Puszek z czarną łatką
dziś w przedszkolu był z Agatką,
a z kieszeni u fartuszka
wyglądały małe uszka.

II. Nagle ruszył się fartuszek,
na podłogę skoczył Puszek.
Teraz będziesz, kotku, z nami,
my już ciebie nie oddamy.

Popatrzcie na jamniczka
I. Popatrzcie na jamniczka!
Wyturlał się z koszyczka,
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie.
Ref.: A jak spał, a jak spał,
taką grzeczną minę miał.
II. Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże,
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę.
Ref.: A jak spał…

Nauka rymowanki
W domu, w kinie, na pływalni,
rowerami, drogą przez las –
cieszę się, kiedy wspólnie
z rodzicami spędzam czas.