Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie II – Mali Odkrywcy na miesiąc: maj 2022

 

Moja miejscowość, mój region 2-7.05.2022r
– przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i właściwego zachowania się w miejscach publicznych,
– rozwijanie zainteresowania miejscem zamieszkania,
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
– rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w rytm muzyki,
– zwracanie uwagi na architekturę miejscowości zamieszkania,
– poznawanie cech charakterystycznych dla wsi i dla miasta,
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej oraz myślenia logicznego,
– rozwijanie umiejętności pracy w zespole,
– rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej,
– wzbogacanie wiadomości na temat wybranych miast w Polsce.

Moja Ojczyzna 9-13.05.2022r.
– kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
– poznawanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt państwowych,
– tworzenie prac plastycznych różnymi technikami,
– utrwalanie nazw i wyglądu symboli narodowych,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– utrwalanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy,
– zachęcanie do dbałości o odpowiednią postawę,
– zapoznanie z legendą o Syrence,
– poznawanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie,
– utrwalanie symboli narodowych,
– utrwalanie wiadomości na temat Polski,
– rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.

Łąka w maju 16-20.05.2022r.
– rozwijanie wrażliwości zmysłów w bezpośrednim kontakcie z przyroda,
– poznawanie nazw kwiatów i zwierząt – mieszkańców łąki,
– zapoznanie z różnymi możliwościami spędzania czasu wolnego na łące w maju,
– grupowanie przedmiotów według ustalonego kryterium,
– utrwalanie nazw kwiatów występujących na łące,
– rozwijanie mowy,
– przybliżanie dzieciom dóbr polskiej kultury,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej
– wzbogacanie wiedzy na temat wybranych środowisk przyrodniczych.

Święto rodziców 23-27.05.2022r.
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
– uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka,
– zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka,
– wykonanie układu ruchowego do piosenki,
– poznawanie sposobów sprawiania rodzicom niespodzianek,
– zachęcanie do przygotowywania niespodzianek dla rodziców,
– zachęcanie do spędzania z rodzicami wolnego czasu,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.