Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: kwiecień 2019

 

Ważne wydarzenia
• Wycieczka do miejscowości Wymysły koło Pomiechówka dnia 9 kwietnia 2019 roku.
• 15 kwietnia 2019 roku wycieczka do osiedlowej kwiaciarni.
• Spacer do parku 26 kwietnia 2019 roku.


1. Pracowita wiosna.

– Uczestniczymy w wiosennych porządkach domowych i pracach, które wykonuje się wiosną w ogrodzie.
– Na podstawie własnych obserwacji, oglądania filmów dydaktycznych opowiadających o roślinach rosnących w szklarniach i ogrodach botanicznych dowiadujemy się co jest potrzebne, by rośliny mogły rosnąć. Dyskutujemy o sposobach pielęgnacji.
– Zakładamy hodowlę kwiatów cebulowych: hiacynt, tulipanów oraz sadzimy pelargonie.
– Rozmawiamy o egzotycznych roślinach rosnących w szklarni i ogrodach botanicznych. Korzystając z albumów przyrodniczych.
– Uczestniczymy w zabawach matematycznych przeliczając przedmioty w zakresie 8, dokładając i odkładając elementy.
– Porównujemy liczebność zbiorów, przeliczamy ich elementy,.
– Układamy różne przedmioty w szeregu i podajemy kolejność z wykorzystaniem liczebników porządkowych od 1 do 8.
– Wycieczka w parku i przedszkolnym ogrodzie . Obserwujemy i opisujemy wiosenne zwyczaje ptaków.

2. Święta wielkanocne.
– Poznajemy wielkanocne zwyczaje, tradycje, symbole i potrawy.
– Dowiadujemy się, czym charakteryzuje się sztuka i tradycje ludowe różnych regionów Polski (Łowicza, Podhala i Śląska).
– Słuchamy i wspólnie śpiewamy poznane przyśpiewki ludowe, które znają rodzice i dziadkowie.
– Uczestniczymy w warsztatach wielkanocnych wraz z rodzicami, wspólnie wykonując pisanki, kraszanki oraz wiele innych ozdób świątecznych.
– Bierzemy udział w zabawach muzycznych i rytmicznych dostosowując swój ruch do zmieniającego się tempa rytmu i melodii.
– Uczestniczymy w działaniach w układaniu zdań w określonym wyrazem oraz wysłuchiwaniu poznanych głosek na początku i na końcu wyrazu (analiza słuchowa wyrazów).
– Słuchamy utworów literackich poszerzających naszą wiedzę o Wielkanocnych tradycjach.

3. Chronimy środowisko.
– Poznajemy, co to jest ekologia oraz działania proekologiczne.
– Zastanawiamy się jak dbać o środowisko oraz dlaczego segregowanie śmieci jest takie ważne.
– Uczestniczymy w rozmowach obserwując park i przyglądamy się, czy obszary zielone są zaśniecone i porządkujemy je z zachowaniem zasad higieny. Wspólnie ustalamy działania w domu prowadzące do oszczędzania prądu i wody. Tworzymy ekologiczne teatrzyki z wykorzystaniem kukiełek i pacynek wykonanych samodzielnie.
– Uczestniczymy w zabawach plastyczno – technicznych. Tworzymy plakaty, o tym jak szanować zieleń. Z materiałów wtórnych wykonujemy Ekoludka.
– Używamy pojęć fauny i flory, a także klasyfikujemy zwierzęta i rośliny według wybranej cechy.
– Samodzielnie przygotowujemy grę planszową i w nią gramy przeliczając do 10 i więcej na miarę swoich możliwości.