Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: luty 2019

 

Nasze ulubione baśnie…
– Poznajemy i rozmawiamy o teatrze kukiełkowym i cieni używając słów: aktor, scena, kurtyna, bilet, kasa
– Wiemy jak należy zachować się podczas spektaklu
– Przygotowujemy zabawy teatralne, wykonując różne kukiełki z papieru i innych materiałów
– Układamy bajki przy pomocy dorosłych, wykorzystując wyobraźnię, uzupełniamy również treść baśni które znamy
– Uczestniczymy w zabawach usprawniających aparat mowy- zabawy logopedyczne
– Tworzymy prace plastyczne różnymi technikami.

Poznajemy pracę krawcowej…
– Interesujemy się pracą krawcowej i zaobserwowanymi czynnościami wykonywanymi w punkcie krawieckim
– Samodzielnie urządzamy „kącik krawiecki” w sali i wyposażamy go w różne akcesoria krawieckie
– Poznajemy utwory literackie opowiadające o pracy krawcowej wzbogacając słownik o wyrażenia: maszyna do szycia, szpilki, igły, nożyce, miara i mydełko krawieckie, naparstek, wykroje, modelka, pokaz mody
– Uczestniczymy w pokazie mody strojów karnawałowych przed balem w przedszkolu
– Potrafimy dodawać i ustalamy ilość guzików (dosuwając- dodając) potrzebnych do sukienki lub innej garderoby. Manipulujemy przedmiotami ustalając wynik dodawania w zakresie 10 na miarę swoich możliwości.

Oddychamy czystym powietrzem…
– Poznajemy wiadomości o powietrzu jako warstwie gazowej otaczającej kulę ziemską i tworzącą atmosferę do życia na planecie
– Zapoznajemy się ze sposobami praktycznego wykorzystania powietrza przez człowieka
– Interesujemy się głównymi skutkami oddziaływania zanieczyszczeń (dziura ozonowa, kwaśne deszcze, globalne ocieplenie)
– Poznajemy sposoby jak należy rozwiązać problem niskiej emisji (sprawny ekologiczny piec grzewczy, termomodernizacja budynku)
– Dowiadujemy się jak żyć z przyrodą w zgodzie słuchając różnych utworów literackich i oglądając filmy dydaktyczno – przyrodnicze z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.