Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie III – Zdobywcy na miesiąc: maj 2017

 

Ważne wydarzenia:
– 15.05.2017 –  po śniadaniu wycieczka do biblioteki w Szkole Podstawowej nr 8
– 16.05.2017 – godz. 17.00 –  zapraszamy zainteresowanych Rodziców na spotkanie z psychologiem na temat: „Praca z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym”; spotkanie odbędzie się  w SDK ulica Hubala 5
– 17.05.2017 – po śniadaniu  wyjazd autokarem do TEATRU PIWNICA (Warszawa) na spektakl „Słoniątko”; po spektaklu warsztaty – należy dać dziecku 2 puste rolki po papierze toaletowym; prosimy elegancko ubrać dziecko; przypominamy o dokonaniu opłaty  u nauczycielek grupy
– 22.05.2017 – TEATRZYK FRASZKA (sala gimnastyczna)
– 23.05.2017 – UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA MAMY I TATY

SERDECZNIE ZAPRASZAMY RODZICÓW
NA UROCZYSTOŚĆ Z OKAZJI DNIA MAMY I TATY
KTÓRA ODBĘDZIE SIĘ
DNIA 23.05.2017 2017 (WTOREK) O GODZINIE 16.30

– 30.05.2017 – BAL OGRODOWY z okazji Dnia Dziecka (impreza wewnętrzna, tylko dla przedszkolaków)
– 31.05.2017 – WYCIECZKA  AUTOKAROWA ( całodniowa) na RANCZO W DOLINIE
należy ubrać dziecko na „cebulkę” stosownie do pogody; niezbędne nakrycie głowy,  sportowe kryte obuwie, nieprzemakalna kurtka; należy zaopatrzyć dziecko w mały plecak, do plecaka włożyć picie (wodę niegazowaną w plastikowej butelce niekapce), chusteczki higieniczne; z przedszkola zabieramy suchy prowiant, na ranczu jemy kiełbaski z rożna z pieczywem, popijamy herbatą; dzieci nie zabierają żadnych zabawek; w dniu wycieczki przyprowadzamy dzieci do godz. 8.00 (wcześniejsze śniadanie), dzieciom cierpiącym na chorobę lokomocyjną prosimy podać leki zapobiegające i powiadomić wychowawcę

Moja wolna ojczyzna  – POLSKA  01-12.05.2017
– Rozbudzanie uczuć patriotycznych do Polski jako ojczyzny;
– Kształtowanie świadomości: mieszkam w Polsce, jestem Polakiem;
– Budzenie szacunku do polskich symboli narodowych;
– Interesowanie ważnymi świętami narodowymi związanymi z historią Polski;
– Zwracanie uwagi na regiony Polski i ich charakterystyczność (ukształtowanie powierzchni, kulturę);

Z bohaterami bajek przez Unię Europejską 15-19.05.2017
– Poznawanie historii Polski jako nośnika bajek;
– Poznawanie wybranych krajów Unii Europejskiej z bohaterami utworów wybitnych pisarzy;
– Poznawanie ciekawostek o wybranych krajach Unii Europejskiej;
– Zdobywanie informacji o Unii Europejskiej (idea, symbole: flaga, hymn, maskotka);

Majowa łąka dla Mamy i Taty 22-26.05.2017
– Utrwalanie wiedzy dotyczącej zawodów oraz pracy wykonywanej przez rodziców;
– Budzenie szacunku do rodziców;
– Przygotowanie i prezentacja koncertu dla Mamy i Taty z okazji ich święta;
– Wykonanie prezentów, składanie życzeń;
– Goszczenie rodziców;

Wszystkie dzieci są równe 29.05-02.06.2017
– Kształtowanie tolerancji wobec inności;
– Zwracanie uwagi na różnorodność stref klimatycznych, w których żyją dzieci i związane z tym przystosowania;
– Zdobywanie wiedzy nt.: życia dzieci z różnych stref klimatycznych (środowisko, rośliny i zwierzęta, ubiór, pokarmy);

DOSKONALIMY UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE PISANIA I CZYTANIA:
– Syntezy i analizy sylabowej i głoskowej wyrazów; wybrzmiewania głosek w nagłosie, wygłosie; liczenie głosek w wyrazie; wyrazów w zdaniu;
– Czytania globalnego w związku z realizowaną tematyką oraz czytania tekstu na miarę możliwości;
– Dobierania wizytówek do ilustracji;
– Rozwijania sprawności manualnych poprzez kreślenie znaków litero-podobnych, cyfr (ćwiczenia grafomotoryczne);
– Poczucia rytmu;
– Koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej;
– Opowiadania treści obrazka i układania historyjek obrazkowych, opowiadania ich treści;
– Dostrzegania różnic i podobieństw;
– Słuchania i wypowiadania się na określony temat na forum grupy;
– Próby tworzenia i zapisu tekstu na miarę możliwości dziecka;

DOSKONALIMY UMIEJĘTNOŚCI W ZAKRESIE KSZTAŁTOWANIA POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:
– Posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10, na miarę możliwości;
– Dodawania i odejmowania w zakresie 10, na miarę możliwości(na konkretach, pamięciowo);
– Badania pojemności naczyń – mierzenia jej wspólną miarą;
– Konstruowania gier – odmierzania wspólną miarą;
– Określania liczebności zbioru cyfrą;
– Porównywania liczebności zbiorów z użyciem wyrażeń „tyle samo”, „o jeden więcej/mniej” oraz zapisu matematycznego z użyciem znaków „=”, „>”, „<”, „+”, „-”;
– Różnicowanie lewej i prawej strony ciała;
– Symetrii własnego ciała;
– Położenia przedmiotów w przestrzeni z użyciem określeń „na lewo od”, „na prawo od”;
– Rozwiązywanie zadań matematycznych na miarę możliwości.

NASZE PIOSENKI

„Zielone żabki”
Zielone głowy, zielone oczy,
Zielone uszy, zielone nosy.
Małe żabki są wśród nas
Więc w zielone zagrać czas.

Zielone włosy, zielone brzuszki,
Zielone łapki, zielone nóżki.
Małe żabki są wśród nas
Więc w zielone zagrać czas.

„Bocian i żaby”

Na łące bocian przystanął,
Na jednej nodze stanął.
A żaby wkoło rechotały,
Tak bardzo go denerwowały.

Kle, kle, kle złapię je,
Kle, kle, kle złapię je.
He, he, he, he, he, he,
Na swej nodze złap bocianie mnie!
Kle, kle, kle złapię cię!