Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie IV – Eksperci na miesiąc: luty 2018
Co nas czeka w styczniu….
– przygotowanie programu artystycznego dla uczniów klasy pierwszej ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Pruszkowie im. Kornela Makuszyńskiego
– Bal Karnawałowy
Jestem samodzielny
– Wzbudzanie chęci wykonywania samodzielnie czynności samoobsługowych.
– Kształtowanie umiejętność kulturalnego zachowania przy stole podczas spożywania posiłków z wykorzystaniem serwetek.
– Dziecko poznaje osoby pracujące w bliskim otoczeniu przedszkola.
– Czynności które wykonują, narzędzia jakimi się posługują oraz sposób ubierania się.
Tak mija nam czas
– Dziecko dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
– Nazywa kolejne pory roku, dni tygodnia, miesiące . Ponad to określa aktualną porę roku, miesiąc oraz dzień tygodnia.
– Zwraca uwagę na kalendarz, jego rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy.
– Poznaje wybrane mierniki czasu – od starożytności do dnia dzisiejszego.
– Potrafi określić porę dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy odpowiednio stosuje określenia: przedwczoraj, wczoraj, jutro, pojutrze.
Nie jesteśmy sami w kosmosie
– Wzbudzanie chęci poznawania świata.
– Dziecko poznaje model kuli ziemskiej – globusa.
– Potrafi wskazać kontynenty, oceany i morza.
– Poznaje nazwy wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; z uwagą słucha ciekawostek na ich temat.
– Chętnie gromadzi literaturę, zdjęcia, albumy związane z kosmosem. Ponad to poznaje zawody związane z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma.
– Z dużym zainteresowaniem słucha ciekawostek, legend na temat satelity Ziemi – Księżyca.
W świecie zwierząt
– Wzbudzanie zainteresowania przyrodą.
– Wzbogacanie słownictwa.
– Dziecko poznaje warunki niezbędne do rozwoju zwierząt.
– Dostrzega różnice w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji. ?
Będziemy uczyć się czytać
– rozpoznawać litery drukowane i pisane : małe i wielkie : w, p. z.
– tworzyć z poznanych liter wyrazy i je odczytywać
– czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
Poznawać pojęcia matematyczne
– kształtować pojęcia liczbowe i umiejętności liczenia
– zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7, 8
– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.
– rozpoznawać cyfry
Rozwijać umiejętności szeregowania i klasyfikowania
– klasyfikować przedmioty pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych
Rozwijać umiejętność rozróżniania zbiorów
– zbiory równoliczne i nierównoliczne
Rozwijać intuicję geometryczną
– nazywać figury geometryczne