Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie IV – Eksperci na miesiąc: maj 2022

 

Biało – czerwony maj
– Poznawać będziemy Polskę
– Przypomnimy sobie konturowy kształt granic Polski
– Poznamy nazwy państw sąsiadujących z Polską
– Dowiemy się jakie święta są obchodzone w Polsce 2 i 3 maja
– Poznamy pojęcie konstytucja
– Mówić będziemy o symbolach narodowych (godło, flaga, hymn).
– Śpiewać będziemy hymn Polski
– Poznamy legendy polskie
– Poznamy wielką i małą, drukowaną i pisaną literę „f” jako znak graficzny dla spółgłoski „f” wyodrębnionej z wyrazów: Franek, flaga, będziemy ją odwzorowywać po śladzie
– Wyodrębniać będziemy głoskę „f” na początku, końcu i w środku wyrazów
– Spróbujemy odczytywać wyrazy ze znanych już liter
– Utrwalać będziemy poznane cyfry i znaki matematyczne; tworzyć będziemy zbiory o wskazanej liczbie elementów, oznaczać je cyfrą; rozwiązywać zadania matematyczne z treścią, zapisywać działania.

Podróż po Europie
– Dowiemy się, że Polska należy do UE; poznamy hymn UE i jej symbole
– Wzbogacimy wiedzę na temat krajów Unii Europejskiej
– Poznamy charakterystyczne miejsca, zabytki i melodie tych krajów
– Rozwiniemy sprawność ruchową poprzez zabawy pochodzące z różnych krajów europejskich
– Poznamy symbole narodowe wybranych krajów
– Poznamy zwyczaje powitania w różnych państwach europejskich
– Poznaje różne możliwości podróżowania po Europie
– Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter.

Wiosenne barwy i dźwięki
– Będziemy rozmawiać na temat łąki i jej mieszkańców
– Przy pomocy lup będziemy obserwować i nazywać rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę , m.in. owady
– Będziemy szukać nazw łąkowych roślin w atlasach roślin i stworzymy Zielnik
– Zbierzemy informacje na temat zwierząt zamieszkujących łąki
– Zorganizujemy „Kącik dla łąki”, w którym zbierzemy publikacje i ciekawostki na temat łąki i jej mieszkańców, a także zdjęcia roślin i zwierząt zamieszkujących łąkę
– Wykorzystamy rozmaite materiały plastyczne, stworzymy prace z motywami łąki
– Poznamy literę ł, Ł, wielką, małą, pisaną i drukowaną; wyodrębniać będziemy ją w wyrazach wskazując jej miejsce, w nagłosie, śródgłosie lub wygłosie
– Doskonalić będziemy umiejętność odczytywania wyrazów i zdań ze znanych liter na miarę możliwości.
– Rozwiązywać proste zadania matematyczne w oparciu o konkrety i uczyć się zapisywać do nich działania.

W rodzinnym kręgu
– Rozmawiać będziemy na temat rodziny i różnych zawodów wykonywanych przez rodziców
– Zastanowimy się, jak możemy pomagać rodzicom w domowych obowiązkach
– Rozwiązywać będziemy zagadki na temat urządzeń domowych, uczyć się czytać globalnie ich nazwy
– Rysować będziemy portrety swoich najbliższych i rodziców przy pracy
– Przygotujemy uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty
– Klasyfikujemy przedmioty ze względu na określone cechy, przeliczamy je, porównujemy liczebność zbiorów
– Próbujemy czytać wyrazy z poznanych liter.