Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze w grupie IV – Eksperci na miesiąc: styczeń 2021

 

Skok w Nowy Rok 04-08. 01. 2021r.
– rozmawiamy o upływie i następstwie czasu.
– dowiadujemy się o różnych rodzajach kalendarzy i zegarów.
– poznajemy znaczenie słowa kalendarz, uczymy się odnajdywać w nim ważne daty.
– rozmawiamy o nocy sylwestrowej i noworocznych postanowieniach.
– oglądamy zdjęcia z różnych okresów życia innych ludzi, uczymy się, że z każdym dniem stajemy się starsi.
– utrwalamy naukę dni tygodnia i miesięcy.
– omawiamy cechy charakterystyczne dla każdego miesiąca.
– próbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter O, A, L, M, E, T, D, I, K, Y, R.

Pomagamy ptakom przetrwać zimę 11-15.01.2021r.
– rozmawiamy o dokarmianiu ptaków.
– poznajemy wygląd, środowisko życia wybranych gatunków ptaków
– dowiadujemy się o roli człowieka w pomocy zwierzętom i ptakom, tak aby przetrwały zimę.
– obserwujemy ptaki przylatujące do karmników na terenie ogrodu przedszkolnego.
– aktywnie uczestniczymy w dokarmianiu ptaków.
– poznajemy cyfrę 7. Uczymy się określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów.
– poznajemy literę s, S.

Babcia i Dziadek 18-22. 01. 2021r.
– rozmawiamy na temat starszych ludzi, zastanawiamy się, dlaczego i jak powinniśmy im pomagać.
– formułujemy zasady kulturalnego zachowania wobec starszych osób.
– rozmawiamy na temat roli, jaką odgrywają w życiu rodziny dziadkowie. Rozmawiamy o ich zabawach z dzieciństwa.
– malujemy portrety babci i dziadka.
– uczymy się wierszy, rymowanek i piosenek z okazji Dnia Babci i Dziadka.
– przygotowujemy upominki i przedstawienie.
– poznajemy literę b, B.
– próbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter oraz proste zdania.

Zimowe zabawy 25-29. 01. 2021r.
– rozmawiamy na temat sportów zimowych i bezpiecznych zabaw na śniegu.
– zastanawiamy się, dlaczego w zimie trzeba zakładać ciepłe ubrania i co to znaczy hartować organizm.
– tworzymy kodeks bezpiecznej zabawy.
– poznajemy różne dyscypliny sportów zimowych i uczymy się je nazywać.
– tworzymy wspólnie grę o sportach zimowych i organizujemy olimpiadę zimową.
– uczymy się właściwie stosować znaki matematyczne +, =, <, >.
– poznajemy literę n, N.
– próbujemy czytać wyrazy złożone z poznanych liter.